Antonia Vlašić

Datum objave: 27. 09. 2021.

Ekstrakt polifenola iz kore kivija može smanjiti propusnost crijeva koja se povezuje s prehranom bogatom mastima, pokazali su rezultati novog istraživanja u Kini.

Istraživači su u novoj studiji koja je trajala devet tjedana laboratorijske miševe podvrgnuli normalnoj prehrani (kontrolna skupina) i prehrani bogatoj mastima koju su obogatili ekstraktom polifenola iz kivija u dozama od 0,50 ili 100 mg/kg tjelesne mase.

Rezultati su pokazali kako je prehrana bogata mastima povećala propusnost crijeva, što je dovelo do stanja u kojemu toksični metaboliti bakterija mogu slobodno prijeći iz lumena crijeva u krv. Međutim, dodatak ekstrakta polifenola iz kivija utjecao je na smanjenje propusnosti crijeva i povećanu ekspresiju proteina.

Istraživači su također primijetili kako je porasla razina dobrih bakterija iz rodova Lactobacillus i Bifidobacterium, a razina loših bakterija iz rodova Clostridium i Desulfovibrionaceae se smanjila. Uz to, razine biomarkera iz krvi su pokazale povećanu ekspresiju protuupalnog markera IL-10 te smanjenu ekspresiju upalnih markera TLR-2, TLR-4 i TNF-alfa, što ukazuje na činjenicu da ekstrakt polifenola iz kivija ima protuupalni učinak. Glavni polifenol pronađen u kori kivija je bio protokatehin.

Znanstvenici zaključuju kako bi uzimanje ekstrakta kivija kao dodatka prehrani moglo imati pozitivan utjecaj na povećanje razina probiotičkih bakterija u crijevima, a time i na poboljšan upalni odgovor.

Izvor: Frontiers in Nutrition