Maja Biličić

Datum objave: 30. 11. 2018.

Nedavnim istraživanjem utvrđeno je da prebiotici i pojedine molekule iz majčinog mlijeka mogu ublažiti tjeskobu mladih štakora i potaknuti razne promjene u mozgu.

Istraživanje se bavilo proučavanjem štakora koji su dobivali prebiotike i bioaktivne spojeve iz humanog mlijeka. Naime, znanstvenici su ciljnoj skupini štakora dali galaktooligosaharide, polidekstrozu te laktoferin i masne globule kako bi utvrdili mogu li utjecati na plastičnost mozga, kognitivne sposobnosti i regulaciju emocija.

Ponašanje štakora znanstvenici su ispitivali metodom za testiranje tjeskobe glodavaca pomoću koje su utvrdili koliko često i koliko dugo su štakori voljni izložiti se otvorenom prostoru. Manje tjeskobni štakori spremni su istražiti otvoreni prostor, dok tjeskobni štakori ubrzano prelaze na drugu stranu.

Znanstvenici su prikupili i uzorak stolice kako bi proučili promjene u bakterije roda Lactobacillus. Četiri tjedna nakon cijelog istraživanja, štakorima su izvađeni mozgovi za daljnja proučavanja.

Rezultati svih istraživanja otkrili su da prebiotici i spojevi iz ljudskog mlijeka smiruju štakore i dovode do pozitivnih promjena u njihovoj mikrobioti, ali i do promjena u aktivnosti mozga.

Bez obzira na komercijalnu nedostupnost majčinog mlijeka, znanstvenici su ovim istraživanjem pokušali utvrditi kako poboljšati mliječne pripravke za novorođenčad dodavanjem ključnih spojeva iz majčinog mlijeka. Slična istraživanja provedena na odraslim osobama pokazala su jednake rezultate, čim se bitno naglašava važnost ovih spojeva čija će se uloga u osiguranju zdravlja nastaviti istraživati.

Izvor: Neuroscience Letters