Maja Biličić

Datum objave: 18. 07. 2017.

Prema in vitro i in vivo istraživanjima, fino mljeveni prah ljuske jajeta pozitivno djeluje na upalne bolesti crijeva.

Membrana ljuske jajeta neprobavljivi je protein koji djeluje poput vlakana i potiče fermentaciju u crijevima te poboljšava metabolizam i ravnotežu crijevne mikrobiote. Znanstvenici su in vitro pokuse proveli na kulturi stanica ljudskog debelog crijeva, dok su in vivo pokuse proveli na miševima s induciranim kolitisom.

In vitro pokusima otkriveno je da ljuska jajeta nakon 24 sata umanjuje upale te potiče proliferaciju stanica debelog crijeva. S druge strane, in vivo pokusi pokazali su da ljuska jajeta smanjuje indeks aktivnosti bolesti te usporava skraćivanje debelog crijeva kod miševa s kolitisom. Miševi koji nisu dobili prah ljuske jajeta znatno su izgubili na tjelesnoj masi, patili su od dijareje, a indeks aktivnosti bolesti bio im je znatno visok, dok se debelo crijevo također znatno skratilo.

Znanstvenici su vrlo zadovoljni svojim pronalascima jer nakon njih mnogo bolje shvaćaju međusoban odnos domaćina, njegove crijevne mikrobiote i upalnih bolesti crijeva te zaključuju da ovakav jeftin i pristupačan proizvod s neprimjetnim nuspojavama može biti vrlo značajan u liječenju te bolesti.

Izvor: Scientific Reports