Datum objave: 28. 09. 2012.

Istraživači Brian Wansink, David Just, Collin Payne i Matthew Klinger proveli su dvije studije kako bi utvrdili kako jednostavna promjena poput davanja raznih nadimaka povrću utječe na dječju konzumaciju istoga.

U prvoj studiji, dobra stara obična mrkva postala je „mrkva za rendgenski vid „. Novu cool hranu probalo je 147 učenika dobi između 8 i 11 godina iz 5 etnički i ekonomski različitih škola. Jelovnici za ručak nisu se mijenjali osim što su mrkve bile servirane tri dana u tjednu. Prvi i posljednji dan mrkvama nije davan nikakav nadimak, a drugi dan su nazivane ili „mrkve za rendgenski vid“ ili „namirnica dana“. Rezultati su pokazali da je na dan kada se mrkva nazivala „mrkva za rendgenski vid“ pojedeno 66% ponuđene namirnice, u odnosu na 32% na dan kada je nazvana „namirnicom tjedna“ te 35% kada nije dobila nikakav specijalan nadimak.

U drugoj studiji mrkve su nazvane „mrkve za rendgenski vid“, brokula „brokula za energetski udar“, a grašak „mali luckasti grašak“, a potom su istraživači pratili prodaju tijekom dva mjeseca u dvije susjedne škole u predgrađu New Yorka. Prvi mjesec, objema školama ponuđeno je povrće bez nadimka, a drugi mjesec samo jednoj školi je ponuđeno povrće sa nadimcima dok je drugoj opet ponuđeno bez nadimka.

Rezultati su bili nevjerojatni, prodaja povrća u školi kojoj je ponuđeno povrće sa nadimcima porasla je za 99% dok je u školi u kojoj je povrće nosilo svoja običlna imena, prodaja pala za 16%.

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: povrće,

Komentari