Josip Rešetar

Datum objave: 18. 07. 2018.

U novom međunarodnom istraživanju objavljenom u časopisu Diabetologia znanstvenici su opisali signalnu molekulu (adiponektin) koja se povezuje s inzulinskom rezistencijom i sistemskim upalama, a prisutna je u većim koncentracijama kod pretilih osoba.

Riječ je o WISP-1 proteinu, adiponektinu kojeg luže stanice masnog tkiva (adipociti), koji posredno utječe na inzulinske mehanizme u mišićima i jetri čime dovodi do smanjene inzulinske osjetljivosti i sukladno tome do povećanog rizika od dijabetesa tipa II.

Unutar aktualnog istraživanja pronađeno je da povećane koncentracije WISP-1 djeluju inhibitorno na procese ponovnog stvaranja glukoze (glukoneogeneza) i sinteze glikogena.

Dodatno je pronađeno da je koncentracija WISP-1 u korelaciji s koncentracijom enzima koji potiče sistemske upale – hem oksigenazom-1 (HO-1).

Znanstvenici pretpostavljaju da bi povišena koncentracija WISP-1 adiponektina mogla biti poveznica između pretilosti i inzulinske rezistencije, čime otvaraju jedan novi pogled i pristup prevenciji i liječenju pretilosti povezane sa sistemskim upalama.