Datum objave: 07. 03. 2009.

Uobičajeni virus može potaknuti razvoj mnogih slučajeva dijabetesa, posebice kod djece, tvrde britanski znanstvenici.

Rezultati objavljeni u stručnom časopisu Diabetologia pokazuju kako su znaci enterovirusa bili prisutni u 60% uzoraka tkiva gušterače uzetih od djece s dijabetesom tipa 1, dok kod zdrave djece gotovo da ih i nije bilo.

Uz to, 40% odraslih osoba s dijabetesom tipa 2 je imalo znake infekcije u stanicama zaduženima za proizvodnju inzulina.

Istraživači vjeruju kako ovi nalazi otvaraju mogućnost razvoja cjepiva za dijabetes namijenjenog djeci kojoj zbog genetskih predispozicija infekcija enterovirusom može potaknuti reakciju imunološkog sustava te dovesti do uništenja beta stanica gušterače i razvoja dijabetesa tipa 1.

Glede dijabetesa tipa 2, oblika bolesti koji se najčešće javlja kod pretilih odraslih osoba, znanstvenici smatraju kako infekcija enterovirusom negativno utječe na sposobnost stanica gušterače da proizvode inzulin.

Rezultati studije su utemeljeni na analizi uzoraka tkiva gušterače prikupljanih u razdoblju od 25 godina.

Oko 100 sojeva enterovirusa uzrokuje simptome poput dijareje i povraćanja.

[url="http://www.plivazdravlje.hr"]PLIVAzdravlje[/url]