Datum objave: 21. 07. 2011.

Nova studija iz Australije je prva koja je ispitivala gensku regulaciju u hipotalamusu s potrebom za uzimanjem soli u hrani, koja je instiktivna. Istraživano je kako su određeni geni regulirani u hipotalamusu, centru koji, između ostalog, kontrolira ravnotežu soli, vode, i energije u tijelu. Zaključili su da geni koji „rukovode“ potrebom za solju pripadaju u istu skupinu gena koji su regulirani ovisnošću o kokainu i heroinu.

Upravo činjenica kako jedan klasični instinkt može formirati takvu neuralnu mrežu koja "služi" ovisnosti, možda može objasniti zašto je liječenje ovisnosti, koje se temelji na apstinenciji, toliko mukotrpno i zašto su ipak učinkovitiji mehanizmi liječenja ovisnosti oni koji se ne temelje na potpunoj apstinenciji, već na zamjenskom tretmanu (cigarete-nikotinski flasteri; heroin-metadon).

Znanstvenici su bili iznenađeni kada su uvidjeli da blokiranjem neuralnih puteva povezanih s ovisnošću, zapravo mogu utjecati na želju za uzimanjem soli.

Ova istraživanje omogućuje novo razumijevanje ovisnosti, ali i štetnih posljedica nezdrave presoljene hrane.

Izvor: The National Academy of Sciences