Josip Rešetar

Datum objave: 13. 09. 2017.

Izmjenjena crijevna mikrobiota, odnosno smanjenje određenih bakterijskih rodova, može poslužiti kao pokazatelj rizika od zastoja srca, zaključak je novijeg znanstvenog istraživanja.

Otprije je poznato da su bolesti srca u korelaciji s promjenama u crijevnoj mikrobioti. Međutim, još se sa sigurnošću ne zna jesu li promjene u mikrobiomu uzrok ili pak posljedica srčanih bolesti. Da bi otkrili točnu uzročno-posljedičnu vezu između crijevne mikrobiote i povećanja rizika od zastoja srca, znanstvenici su proveli poseban oblik sistemske analize.

U analizu je bilo uključeno 20 ispitanika koji su doživjeli zastoj srca i 20 ispitanika sa zdravim srcem koji su poslužili kao kontrolna skupina. Analizom je paralelno uspoređivana mikrobiota zdravih i bolesnih ispitanika primjenom visoko-propusnog sekvencioniranja bakterijskog gena 16S RNA. Raznolikost bakterijskih rodova izražavana je pomoću indeksa raznolikosti.

Rezultati su pokazali da je kod pacijenata koji su doživjeli zastoj srca bio značajno niži indeks raznolikosti u odnosu na kontrolnu skupinu. Štoviše, kod srčanih bolesnika zabilježen je manji broj kolonija bakterijskih rodova, kao što su Blautia, Collinsella, uncl. Erysipelotrichaceae i uncl. Ruminococcaceae, za koje je otprije poznato da su povezani s protuupalnim mehanizmima.

Zaključno, iako i dalje ne postoji jednoglasno mišljenje po pitanju odnosa crijevnog mikrobioma i srčanih bolesti, većina znanstvenika vjeruje da su promjene u crijevnom mikrobiomu posljedica srčanog zastoja. S druge strane, znanstvenici vjeruju da bi izmjenjeni profil crijevne mikrobiote mogao biti čimbenik rizika od zastoja srca ili pokazatelj ranih simptoma srčanog zastoja. Dodatno se poziva na nova istraživanja koja će ispitivati ostale fiziološke mehanizme kao što je primjerice promjena u upalnim putevima.

Izvor: ESC Heart Failure