Antonia Vlašić

Datum objave: 17. 03. 2022.

Prema rezultatima novog istraživanja, otkrivena je povezanost između zdravlja crijevne mikrobiote i uspješnosti imunoterapije u liječenju melanoma.

Preliminarne studije pokazale su kako crijevna mikrobiota djeluje kao regulator imunološkog sustava te na taj način regulira imunološki odgovor na imunoterapiju, posebice u slučaju melanoma. Poznato je i kako manje od 50% pacijenata pozitivno reagira na imunoterapiju kod liječenja melanoma. Stoga, poznavanje sastava i karakteristika crijevne mikrobiote od velike je važnosti za liječnike jer im može omogućiti izmjenu crijevne mikrobiote pacijenta prije početka liječenja. Na sastav crijevne mikrobiote može se utjecati promjenama u prehrani, uzimanjem probiotika ili fekalnom transplatacijom.

Nova studija okupila je do sada najveći broj osoba s melanomom iz pet kliničkih centara iz Velike Britanije, Nizozemske i Španjolske. Znanstvenici su proveli sekvenciranje crijevne mikrobiote kako bi se istražila povezanost sastava mikrobiote i odgovora na imunoterapiju.

Rezultati su otkrili povezanost triju bakterijskih vrsta - Bifidobacterium pseudocatenulatumRoseburia spp.Akkermansia muciniphila s boljim imunološkim odgovorom. Također, utvrđeni su i čimbenici koji utječu na mikrobiotu, poput tjelesne konstitucije, načina prehrane i uzimanja lijekova, kao što su inhibitori protonske pumpe.

Autori naglašavaju kako je dobro poznavanje mikrobiote vrlo bitno za razvoj individualnih imunoterapija jer se razlikuje od osobe do osobe, stoga je potrebno provesti daljnja istraživanja kako bi se utvrdile specifične značajke mikrobiote. Zaključuju kako bi pravilna prehrana i zdrava crijeva mogli povećati šanse za preživljenjem kod osoba na imunoterapiji.

Izvor: Nature Medicine