Ela Lučić

Datum objave: 11. 07. 2022.

Sve je više dokaza koji potvrđuju kako redovit unos namirnica koje sadrže polifenole može pridonijeti zdravom starenju.

Znanstvenici su u novoj studiji analizirali sastav crijevne mikrobiote 51 ispitanika starijih od 65 godina koji su se 8 tjedana pridržavali prehrane bogate polifenolima. Polifenoli se u većim količinama nalaze u zelenom čaju, tamnoj čokoladi i voću poput jabuka, šipka i borovnica. Također, znanstvenici su pratili razinu metabolita pod nazivom indol-3-propionska kiselina u serumu.

Rezultati su pokazali kako je prehrana bogata polifenolima rezultirala značajnim povećanjem razine indol-3-propionske kiseline u krvi, zajedno sa smanjenjem razine upale.

Naime, interakcija između polifenola i crijevne mikrobiote može potaknuti proliferaciju bakterija koje imaju sposobnost sinteze korisnih metabolita kao što je indol-3-propionska kiselina. To je postbiotik s antioksidativnim, protuupalnim i neuroprotektivnim svojstvima, što doprinosi poboljšanju zdravlja stijenke crijeva. Zato znanstvenici smatraju kako ovaj spoj može pridonijeti prevenciji nekih bolesti povezanih sa starenjem. Kada se uzmu u obzir blagotvorni učinci indol-3-propionske kiseline na crijevnu mikrobiotu i zdravlje općenito, važno je pronaći pouzdane strategije za promicanje sinteze ovog metabolita u crijevima, ističu autori studije.

Začudo, znanstvenici nisu primijetili iste učinke kod ispitanika s bubrežnim bolestima, što bi se moglo objasniti drukčijim sastavom njihove crijevne mikrobiote. Kod tih je pojedinaca uočena manja koncentracija indol-3-propionske kiseline na početku ispitivanja, u odnosu na ispitanike s normalnom funkcijom bubrega. Ovi bi rezultati mogli biti klinički značajni, budući da su niske razine indol-3-propionske kiseline povezane s brzim padom funkcije bubrega i kroničnom bubrežnom bolešću, navode stručnjaci.

Izvor: Molecular Nutrition & Food Research