Maja Biličić

Datum objave: 21. 02. 2018.

Nedavno je istraživanje pokazalo da dobre bakterije crijevne mikrobiote mogu kontrolirati gene u našim stanicama.

Uočeno je da bakterije kemijskim impulsima mogu promijeniti markere u genomu te se tako boriti protiv infekcija.

Znanstvenici su proučavali kako molekule nastale probavom voća i povrća mogu utjecati na gene stanica crijeva. Te molekule, odnosno masne kiseline kratkog lanca, izvor su energije stanica u crijevima.

Istraživanje je provedeno na miševima koji su izgubili većinu bakterija u crijevima te su im stanice sadržavale količine proteina HDAC2 veće od normalne. Ranija istraživanja su već ukazala na vezu između spomenutog proteina i povećanog rizika od karcinoma debelog crijeva, što upućuje na vrlo bitnu ulogu dobrih bakterija u pravilnoj prehrani, a k tome i u sprječavanju nastanka karcinoma.

Pretpostavlja se da se promjenom u broju genetičkih markera kojima upravljaju masne kiseline mijenja aktivnost gena – povećanjem njihova broja može se isključiti funkcija štetnog proteina HDAC2, i obrnuto.

Stoga ako dođe do smanjenja količine bakterija u crijevima, dolazi i do pada broja bitnih genetičkih markera. Upravo je zato jako važno održavati zdravlje crijeva jer crijevna mikrobiota sadrži enormnu količinu bakterija koje pomažu u probavi hrane i obrani od loših bakterija te jačaju imunološki sustav i sprječavaju nastanka karcinoma.

Izvor: Nature Communications