Datum objave: 13. 04. 2016.

Proučavajući sustave u mozgu odgovorne za procese učenja i pamćenja, američki znanstvenici su u nedavnom istraživanju na miševima neočekivano otkrili novi mehanizam regulacije unosa hrane.

U istraživanju su primarno bili proučavani specifični proteini koji reguliraju jakost veza između živčanih stanica, a poseban naglasak bio je na ulozi enzima OGT koji mijenja „ponašanje“ ovih proteina na način da na njih veže spoj N-acetilglukozamin. „Brisanje“ gena za OGT u stanicama kore mozga i hipokampusa već je prije konkretnog početka istraživanja pokazalo neočekivani učinak – povećanje tjelesne mase koje je bilo posljedica povećanog unosa hrane tijekom svake epizode hranjenja.

Ovo je zaintrigiralo istraživače koji su zatim primijetili da je enzim OGT nedostajao i u posebnoj nakupini stanica u hipotalamusu – paraventrikularnom nukleusu, za koji je otprije poznato da ima ulogu u regulaciji unosa hrane.

Daljnja istraživanja pokazala su da OGT sudjeluje u osnaživanju veza ovih stanica s drugim živčanim stanicama u mozgu, a ukoliko veze nisu dovoljno jake, paraventrikularni nukleus slabije reagira na signale koji dolaze do njega i upućuju ga da bi trebalo stati s unosom hrane.

Autori su napomenuli da bi ulogu enzima OGT trebalo još detaljnije istražiti, a ako se pokaže da utječe na regulaciju apetita i kod ljudi, mogao bi postati novi „alat“ u borbi protiv pretilosti.

Izvor: Science