Datum objave: 02. 11. 2015.

Skupina američkih znanstvenika je u novom istraživanju objavljenom u časopisu Science Advances, utemeljila mehanizam kojim je moguće blokirati signale natrij-kalij crpke, koja može utjecati na povećanje razine oksidanasa u stanicama. Budući da povišena razina oksidanasa potencijalno dovodi do pretilosti i metaboličkog sindroma, u istraživanju je tako zapravo otkriven potencijalni novi pristup liječenju ovih bolesti.

Dva su nova saznanja prethodila navedenom istraživanju. Prvo je saznanje da natrij-kalij crpka, stanična komponenta koja služi održavanju normalnih koncentracija natrija i kalija u stanicama, može utjecati i na povećanje razine oksidanasa. Dok je drugo – otkriće da oksidativni stres u stanicama masnog tkiva ima bitnu ulogu u razvoju pretilosti.

Istraživanje se sastojalo od dva eksperimenta. Prvi je na stanicama masnog tkiva pokazao da peptid pNaKtide, posebno osmišljen kako bi blokirao natrij-kalij crpku, utječe na razvoj masnih stanica na način da im ne „dopušta“ prelazak u tzv. pretili oblik. Drugi je koristan učinak pokazao i na miševima koji su bili hranjeni visokomasnom ishranom. Naime, primijećeno je kako su miševi koji su bili tretirani istraživanim peptidom, pokazali znatno manju učestalost pretilosti.

Autori su naglasili kako pred stručnjacima stoji još mnogo istraživanja prije nego se utvrdi djelovanje na ljude, međutim, vjeruju kako blokiranje natrij-kalij crpke predstavlja obećavajuću strategiju za liječenja pretilosti i metaboličkog sindroma u budućnosti