Datum objave: 05. 09. 2008.

Skupina znanstvenika pod vodstvom prof. Nenada Bana sa Švicarskog tehnološkog instituta (ETH) u Zürichu objavila je danas u Scienceu detaljnu strukturu jednog od najkompleksnijih “molekularnih strojeva” u ljudskoj stanici, što je taj prestižni časopis predstavio na naslovnici. Otkriće hrvatskog znanstvenika i njegovih suradnika važno je za razvoj novih lijekova protiv pretilosti i tumora, zbog čega su interes već pokazale brojne farmaceutske kompanije.
Briljantni znanstvenik objavio je čak 15 radova u vodećim časopisima Nature i Science

- Mi smo odredili detaljnu strukturu sintetaze masnih kiselina u sisavaca, jedne od najkompleksnijih ‘molekularnih tvornica’ u stanici. Sretni smo što je Science dodatno naglasio ovaj rad objavljivanjem slike strukture na naslovnici - rekao je Nenad Ban (42), redovni profesor strukturalne molekularne biologije na ETH gdje su nekad radili Einstein, Roentgen te hrvatski nobelovci Prelog i Ružička. Najnoviji rad prof. Bana peti je na tom području objavljen u posljednje dvije godine u Scienceu koji je uz Nature vodeći svjetski znanstveni časopis.

- Sinteza masnih kiselina temeljni je stanični proces i naši će radovi vjerojatno naći mjesto u sveučilišnim udžbenicima iz biokemije. K tome, naši se rezultati mogu koristiti za razvoj novih lijekova pa su za njih zainteresirane mnoge farmaceutske kompanije - ispričao je prof. Ban. Dosad je taj briljantni znanstvenik objavio čak 15 članaka u vodećim svjetskim znanstvenim časopisima Nature i Science, a svi su njegovi radovi citirani više od 4000 puta.

Više: [url="http://www.jutarnji.hr/j2/znanost/clanak/art-2008,9,5,,132196.jl"]Jutarnji list[/url]