Maja Biličić

Datum objave: 06. 09. 2017.

Orasi mogu utjecati na promjenu sastava crijevne mikrobiote te time poboljšati zdravlje, pokazalo je nedavno istraživanje.

Istraživanje je provedeno na glodavcima podijeljenim u dvije grupe. U prehranu jedne grupe znanstvenici su dodali orahe, dok ih prehrana druge grupe nije sadržavala. Zatim su odredili vrste i koncentracije bakterija u silaznom dijelu debelog crijeva te usporedili podatke obje grupe glodavaca.

Rezultati istraživanja ukazali su na razliku u sastavu bakterija kod dviju grupa – u grupi koja se hranila orasima promijenio se broj bakterija, njihova vrsta te djelotvornost, a značajan je bio i porast u broju „dobrih“ bakterija iz roda Lactobacillus. S obzirom na to da je ova bakterija povezana s probiotičkim djelovanjem, znanstvenici smatraju da orasi djeluju upravo kao prebiotici te služe kao hrana spomenutom bakterijskom rodu.

Ranija istraživanja pokazala su da manja raznolikost bakterija u crijevima može dovesti do razvoja pretilosti i upalnih bolesti crijeva, na što upravo orasi mogu utjecati vrlo pozitivno. Znanstvenici savjetuju njihovo uključivanje u svakodnevnu prehranu zbog poboljšanja zdravlja crijeva, ali i krvožilnog sustava te mozga.

Izvor: The Journal of Nutritional Biochemistry