Maja Biličić

Datum objave: 11. 07. 2018.

Nedavno istraživanje crijevne mikrobiote i njene uloge u obradi i distribuciji masti otvorilo je vrata novim potencijalnim načinima liječenja pretilosti i drugih kroničnih bolesti unutar sljedećih deset godina.

Znanstvenici su za ovo istraživanje analizirali uzorak stolice i kemijske spojeve mikrobiote 500 blizanaca kako bi utvrdili mehanizme po kojima crijevna mikrobiota djeluje na masno tkivo, osobito u području struka. Također su procijenili u kojoj su mjeri te aktivnosti izazvane utjecajem genetike, a u kojoj utjecajem okoline.

Analizom stolice utvrdili su biomarkere koji su zaslužni za nakupljanje masnog tkiva oko struka. Naime, masno tkivo na području struka vrlo je često povezano s razvojem srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2 i pretilosti.

Analiza kemijskih molekula nastalih aktivnošću mikrobiote pokazala je da je za tek 17,9% aktivnosti mikrobiote zaslužna genetika, a 67,7% je pod utjecajem okoline, odnosno uobičajene prehrane pojedinca.

Uz pomoć ovog istraživanja znanstvenici su stvorili banku podataka o kemijskim spojevima i molekulama mikrobiote koji će im pomoći u stvaranju idealnih uvjeta za distribuciju masti na abdominalnom području.

Istraživanje će biti od velike pomoć i u budućim istraživanjima usmjerenim očuvanju zdravlja, osobito zato što se na crijevnu mikrobiotu, za razliku od gena, može utjecati jednostavnim načinima poput lijekova, probiotika i prehrane bogate vlaknima.

Izvor: Nature Genetics