Ela Lučić

Datum objave: 04. 08. 2021.

U nedavno provedenoj studiji, belgijski istraživači naveli su kako dokozaheksaenska kiselina (DHA, engl. Docosahexaenoic acid) može inducirati programiranu staničnu smrt pod određenim kiselim uvjetima koji mogu usporiti napredovanje tumora.

U nizu eksperimenata, znanstvenici su nastojali ispitati može li povećani unos specifičnih masnih kiselina dovesti do antitumorskih učinaka. Otkrili su kako omega-3, ali i omega-6 masne kiseline selektivno induciraju proces programirane stanične smrti, poznat pod nazivom feroptoza, u stanicama karcinoma u kiselim uvjetima. Nakon što su uočili kako se omega-3, ali i omega-6 masne kiseline preferirano nakupljaju kao kapljice lipida u kiselim stanicama karcinoma, znanstvenici su primijetili i kako višak dugolančanih višestruko nezasićenih masnih kiselina podliježe procesu peroksidacije (oksidativne razgradnje lipida) te inducira feroptozu.

Znanstvenici tvrde kako dolazi do napredovanja feroptoze, neapoptotičke vrste stanične smrti ovisne o željezu, kada stanice karcinoma u kiselom mediju ne uspijevaju regulirati povećani unos višestruko nezasićenih masnih kiselina te su izložene štetnim učincima peroksidacije. Naglašavaju kako su učinci zabilježeni samo kao odgovor na povećani unos višestruko nezasićenih masnih kiselina, ali ne i jednostruko nezasićenih ili zasićenih masnih kiselina. Uz to, primijećeni antitumorski učinci omega-6 i omega-3 masnih kiselina izravno su proporcionalni broju dvostrukih veza koje sadrže.

Autori studije zaključuju kako je povezanost između tumorske acidoze i progresije bolesti dobro utvrđena, što čini uzimanje omega-3 masnih kiselina u obliku dodatka prehrani posebno važnom strategijom liječenja.

Izvor: Cell Metabolism