Vitaminoteka

Datum objave: 16. 12. 2014.

Karcinom jetre jedan je od najčešćih te najteže izlječivih karcinoma. Njegov najrašireniji oblik, hepatocelularni karcinom, vrlo je agresivan, a budući da još nije dovoljno istražen, za njega ne postoji mnogo terapijskih opcija.

U novom istraživanju na miševima, španjolski istraživači pokazali su da onkogen URI, specifičan gen koji može potaknuti razvoj tumora, igra bitnu ulogu u razvoju hepatocelularnog karcinoma. Nadalje, otkrili su i da je nedostatak koenzima NAD+, sveprisutnog spoja u stanicama živih bića potrebnog za proizvodnju energije, također bitan čimbenik.

Oštećenje genetskog materijala prvi je korak u nastanku karcinoma, a primijećeno je da povećana aktivnost onkogena URI potiče oštećenja tako što utječe na smanjenje razina koenzima NAD+ u stanicama. Stoga je u istraživanju ispitan i utjecaj dodataka nikotinamid-ribozida, oblika vitamina B3 koji povećava razinu NAD+ u stanicama, na nastanak i razvoj tumora kod miševa.

Rezultati su pokazali da su dodaci nikotinamid-ribozida učinkoviti u sprečavanju razvoja tumora jetre, ali i da mogu smanjiti veličinu tumora kod miševa koji su već razvili bolest.

Autori su zaključili da bi dodaci prehrani koji povećavaju razine NAD+ mogli biti korisni u prevenciji i liječenju karcinoma povezanih s nedostatkom ovog koenzima, poput hepatocelularnog karcinoma. No, naglasili su i da se rezultati prvo trebaju potvrditi u studijama na ljudima.

Izvor: Cancer Cell