Datum objave: 25. 09. 2007.

Znanstvenici s Harvarda vjeruju da su otkrili zbog čega drastično ograničavanje unosa kalorija može dovesti do produžavanja životnog vijeka.

Rezultati njihove studije sugeriraju da je za ovaj fenomen ključna molekularna reakcija na stres prouzročen ograničenim unosom kalorija.

Ta reakcija pridonosi očuvanju ključnih funkcija stanice te tako organizmu olakšava borbu protiv bolesti povezanih sa starenjem, objavio je znanstveni časopis Cell.

Laboratorijski eksperimenti na ljudskim stanicama su pokazali da smanjenje unosa kalorija, uz održavanje potrebne razine hranjivih tvari, pokreće lančanu reakciju u mitohondrijima koja rezultira povišenjem razine koenzima po imenu NAD.

To dovodi do povećane aktivnosti enzima čiju proizvodnju kontroliraju geni SIRT3 i SIRT4.

Posljedica je jačanje mitohondrija, povećavanje količine energije koju oni "isporučuju" stanicama te usporavanje procesa starenja stanica.

Već su ranija istraživanja pokazala da su oštećeni ili smanjeno funkcionalni mitohondriji povezani s Alzheimerovom bolešću, moždanim udarom, bolestima srca i dijabetesom.

Vjeruje se da je to posljedica oksidativnog stresa koji nakon oštećenja mitohondrijske DNK dovodi do odumiranja stanica.

Američki znanstvenici vjeruju da geni SIRT3 i SIRT4 predstavljaju obećavajuće mete za razvoj lijekova namijenjenih borbi protiv bolesti povezanih sa starenjem.

[url="http://www.plivazdravlje.hr"]PLIVAzdravlje[/url]