Datum objave: 01. 04. 2016.

GABA je neurotransmiter – tzv. kemijski glasnik kojeg proizvode stanice mozga, a djeluje tako da se veže za druge stanice u mozgu te smanjuje njihovu aktivnost. Poznato je da GABA ima ulogu u nekoliko složenih neuroloških procesa, primjerice u onima koji kontroliraju osjećaje straha i tjeskobe, no nedavno istraživanje pokazalo je da sudjeluje i u regulaciji apetita i tjelesne mase.

Skupina američkih i izraelskih znanstvenika razvila je novu metodu kako selektivno „utišati“ gen za GABA-u te naglo zaustaviti njenu proizvodnju u određenim područjima mozga. Tako su u nedavnom istraživanju proučili što se događa kada se GABA prestane proizvoditi u određenom sklopu stanica u hipotalamusu, dijelu mozga koji sudjeluje u regulaciji apetita. Istraživanje su proveli na dvjema skupinama miševa – miševima od dva mjeseca, koji su tek ušli u odraslu dob, te odraslim miševima od osam mjeseci.

U istraživanju su primijetili da je nedostatak GABA-e kod mladih odraslih miševa uzrokovao nedostatak apetita, povećanje tjelesne aktivnosti, izrazit pad tjelesne mase, ali i nepovoljne promjene u metabolizmu šećera. S druge strane, kod starijih miševa zapazili su samo prolazan nedostatak apetita.

Stoga su zaključili da bi GABA mogla predstavljati „kandidata“ za ciljano djelovanje lijekovima koji bi potencijalno mogli pomoći kod kontrole apetita, prije svega, mlađih pojedinaca.

Izvor: Proceedings of the National Academy of Sciences