Datum objave: 28. 04. 2015.

U novom istraživanju objavljenom u časopisu Molecular Nutrition & Food Research, primijećeno je da polifenoli iz zelenog čaja i jabuka mogu omesti signalnu funkciju proteina VEGF.

Inače, VEGF je ključan u angiogenezi – procesu stvaranja novih krvnih žila, a angiogeneza je, između ostalog, prisutna i kod razvoja karcinoma te aterosklerotskih plakova, kao i ruptura plakova, koje mogu uzrokovati srčani i moždani udar.

Istraživanje na kulturama stanica krvnih žila ljudi, pokazalo je da već i niske koncentracije polifenola epigalokatehin-galata iz zelenog čaja te procijanidina iz jabuka može zaustaviti djelovanje signalnog proteina VEGF.

Posebnost navedenih rezultata je u tome što su pokazali da ovi polifenoli mogu izravno djelovati na blokiranje proteina VEGF, u koncentraciji koja se može očekivati u krvi nakon konzumacije ove hrane.

Epigalokatehin-galat iz zelenog čaja i procijanidini iz jabuka pokazali su i učinak na aktivaciju enzimskih puteva koji utječu na proizvodnju dušikovog oksida, koji može dodatno zaštititi krvne žile. Saznanje je neočekivano jer inače poznati antitumorski lijekovi koji blokiraju VEGF ujedno i smanjuju proizvodnju dušikovog oksida.

Ključne riječi: antioksidansi,