Maja Biličić

Datum objave: 01. 12. 2017.

U novom istraživanju znanstvenici su otkrili kako bi preinake u prehrani dojenčadi s visokim rizikom od alergija dodatkom prebiotika mogle promijeniti njihovu crijevnu mikrobiotu te tako smanjiti rizik od alergija u starijoj dobi.

U istraživanju su se znanstvenici bavili utjecajem prehrane u ranoj životnoj dobi na sastav mikrobiote dojenčadi s visokim rizikom od alergija. Pretpostavka je da bi određena kombinacija prebiotika mogla usmjeriti razvoj sastava crijevne mikrobiote prema onoj kakvu ima dojenčad koja se hranila majčinim mlijekom. Pratili su razvoj crijevne mikrobiote povezane s početkom razvoja ekcema.

Znanstvenici su u svrhe istraživanja sekvencirali 16S rRNA kako bi prikupili detaljne podatke o sastavu mikrobiote iz fecesa dojenčadi. Uzorke su uzeli od dojenčadi rođene prirodnim putem, najprije u dobi od 4 tjedna, 12 tjedana te u konačnici 26 tjedana. Fekalijama su također određene pH vrijednosti i razine laktata i kratkolančanih masnih kiselina.

U istraživanju je sudjelovalo 30 dojenčadi hranjene majčinim mlijekom, 57 dojenčadi hranjene mliječnim pripravkom te 51 nasumično odabrano dojenče koje je dobivalo formulu djelomično hidroliziranog proteina s mješavinom oligosaharida (pHF-OS).

Rezultati istraživanja pokazali su da su sastav mikrobiote, metaboliti i pH fekalija dojenčadi koja je konzumirala formulu pHF-OS bili najsličniji onima iz fekalija dojenčadi koja se hranila majčinim mlijekom. Formula je dovela do povećanja broja bakterija iz roda Bifidobacterium te do smanjenja u broju vrste Clostridium i roda Lachnospiraceae.

Također, dojenčad koja je do 18. mjeseca razvila ekcem u 4. je tjednu imala nizak broj bakterija Parabacteroides i Enterobacteriaceae te u 26. tjednu nizak broj bakterija Eubacterium i Anaerostipes koje korištenjem laktata proizvode butirat.

Iz svega znanstvenici zaključuju da sastav mikrobiote utječe na pojavu ekcema već u ranom stadiju života. Stoga je vrlo važan normalan slijed razvoja mikrobiote koja će na kraju krajeva dovesti i do razvoja normalnog imunološkog sustava.

Izvor: Journal of Allergy and Clinical Immunology