Datum objave: 20. 09. 2012.

Znanstvenici su identificirali pojavu kod ženskih miševa koja započinje aktivacijom enzima i završava nakupljanjem masnog tkiva oko unutarnjih organa što povećava rizik za razvoj dijabetesa 2, srčanih bolesti i karcinoma.

Barem jedna od funkcija ovog enzima je proizvodnja snažnog hormona koji potiče stvaranje masnih stanica.

Enzim se u većoj mjeri aktivira kod žena nego kod muškaraca koji konzumiraju prehranu bogatu masnoćama. Kada su znanstvenici genetičkom modifikacijom miševima uklonili enzim, ženke miševa ostajale su mršave i nakon konzumiranja prehrane bogate mastima.

Rezultati naznačuju kako bi identificirani enzim mogao biti cilj za terapiju protiv pretilosti ženskog spola.

Istraživači su proučavali ljudsko masno tkivo i tamo pronašli isti enzim, pri tome je njegova razina bila znatno veća kod pretilih nego kod mršavih žena.

Konačno, studija naznačava da estrogen koči aktivnost enzima, što može objasniti pojavu pojačanog nakupljanja masti kod žena u postmenopauzi koje imaju sniženu razinu estrogena.

Istraživanje je objavljeno u online izdanju časopisa Diabetes.

Ključne riječi: debljina, žene,