Datum objave: 06. 05. 2011.

Američki znanstvenici su otkrili mogućnost transformacije "običnog" masnog tkiva iz organizma u drugi tip masnog tkiva koji omogućuje sagorijevanje kalorija i smanjenje tjelesne mase.

Istraživači s Johns Hopkins University su dosadašnja testiranja proveli na životinjama, no vjeruju kako je isti proces moguće ponoviti i kod ljudi.

Novi postupak se temelji na modifikaciji ekspresije proteina NPY povezanog s apetitom, što uz smanjenje unosa kalorija dovodi i do promjena u sastavu masnog tkiva, piše časopis Cell Metabolism.

Na taj način je "loše" (bijelo) masno tkivo postali "dobro" (smeđe) masno tkivo, inače u većoj mjeri prisutno kod beba.

Bebe ovaj tip masnog tkiva koriste kao izvor energije za generiranje tjelesne topline, istovremeno trošeći veliki broj kalorija.

Starenjem se udio smeđeg masnog tkiva smanjuje, a povećava se prisutnost bijelog masnog tkiva najčešće smještenog u predjelu struka.

Istraživači dodaju kako je kod tretiranih životinja zabilježeno smanjenje tjelesne mase, unatoč unosu prevelikih količina hrane koje bi u normalnim okolnostima dovele do pretilosti.

[url="http://www.plivazdravlje.hr/"]PLIVAzdravlje.hr[/url]