Maja Biličić

Datum objave: 13. 07. 2018.

Određeni ugljikohidrati iz nori alge mogli bi dovesti do promjena u crijevnoj mikrobioti tako da potaknu proliferaciju pojedinih probiotičkih sojeva koji će poboljšati zdravlje, pokazalo je novo istraživanje.

Istraživanje je provedeno na miševima kako bi se utvrdilo je li moguće manipulirati i potaknuti proliferaciju ciljanog soja bakterija uvođenjem određenih prehrambenih namirnica.

Znanstvenici su posjetili postrojenje za obradu otpadnih voda s ciljem da pronađu bakterije roda Bacteroides koje su u mogućnosti probaviti nori alge, namirnice koje se vrlo rijetko konzumiraju među zapadnim populacijama. Izdvojili su one bakterije koje mogu probaviti ugljikohidrat pod imenom porfiran koji se nalazi u nori algama.

Zatim su bakterijama izložili tri grupe laboratorijskih miševa. Dvjema su grupama uništili crijevnu mikrobiotu te je zamijenili onom iz zdravih ljudi, dok je treća imala uobičajenu crijevnu mikrobiotu miševa.

Miševe su hranili normalnom mišjom hranom te su utvrdili da su bakterije iz roda Bacteroides nastanili miševe dviju grupa u ograničenoj mjeri, dok ih je jedna grupa u potpunosti odbacila.

No, kada su miševe hranili nori algom bogatom porfiranom, rod Bacteroides nastanio se u velikom broju u svim miševima. Populacija bakterija ovisila je o količini algi kojom su ih znanstvenici hranili.

Napredak u znanosti, osobito u području manipulacije crijevne mikrobiote, znanstvenike dovodi korak bliže pronalasku personaliziranih zdravstvenih rješenja.

Izvor: Nature