Maja Biličić

Datum objave: 06. 05. 2019.

Randomiziranim istraživanjem objavljenim u časopisu Journal of Clinical Periodontology otkriveno je da neprerađena hrana biljnog porijekla ublažava gingivitis.

U istraživanju je sudjelovalo 30 ispitanika s gingivitisom, nasumično raspoređenih u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Eksperimentalna skupina promijenila je prehranu u onu s malom količinom prerađenih ugljikohidrata i proteina životinjskog porijekla te bogatu omega-3 masnim kiselinama, vitaminima C i D, antioksidansima, nitratima iz biljaka i vlaknima, a prehrane se držala četiri tjedna. Kontrolna skupina nije mijenjala prehranu. Svi su ispitanici u svrhu istraživanja prestali upotrebljavati zubni konac i drugi pribor za čišćenje nečistoća između zuba.

Znanstvenici nisu pronašli razlike u količini plaka, no u eksperimentalnoj su skupini utvrdili značajno smanjenje krvarenja desni. Također su uočili i povećanje razine vitamina D u krvi i gubitak tjelesne mase.

Istraživanjem je pronađen prirodan način ublažavanja gingivitisa koji istovremeno povoljno djeluje na cjelokupno zdravlje. Znanstvenici predlažu da stomatolozi više pažnje pridaju prehrambenim navikama i sukladno tome daju potrebne savjete za liječenje gingivitisa, osobito zato što se smatra da je on rezultat zapadnjačkog oblika prehrane koji potiče upale.

Ključne riječi: biljna prehrana, gingivitis, zubi,