Ela Lučić

Datum objave: 08. 07. 2020.

Rezultati novog istraživanja pokazali su kako prehrana s visokim udjelom natrija može modulirati sastav mikrobiote crijeva, a postoji sve veći broj dokaza kako ona ima izravnu ulogu u regulaciji krvnog tlaka.

S obzirom da cirkulirajuće kratkolančane masne kiseline (SCFA, engl. Short-Chain Fatty Acid) potječu od mikroorganizama, znanstvenici su nastojali ispitati može li skromno smanjenje unosa natrija promijeniti koncentracije cirkulirajućih SCFA u neliječenih pacijenata s hipertenzijom. Pretpostavili su kako će navedena promjena u prehrani biti povezana sa smanjenjem krvnog tlaka i poboljšanim kardiovaskularnim zdravljem.

Provedena je randomizirana, dvostruko slijepa studija kontrolirana placebom koja je uključivala 145 ispitanika s neliječenom hipertenzijom. Polovina ispitanika uzimala je ili tabletu s niskim udjelom natrija ili placebo 9 puta dnevno tijekom 6 tjedana, a zatim su skupine zamijenjene. Također su prikupljeni uzorci krvi kako bi se pratile vrijednosti cirkulirajućih kratkolančanih masnih kiselina.

Analizom uzoraka znanstvenici su otkrili kako je šestotjedni dnevni unos natrija od približno 2300 mg rezultirao povećanjem vrijednosti cirkulirajućih kratkolančanih masnih kiselina u krvi, posebice kod žena, što je pokazatelj zdrave mikrobiote crijeva.

Nadalje, u pacijenata s hipertenzijom uočeno je smanjenje krvnog tlaka i poboljšanje kardiovaskularnog zdravlja.

Znanstvenici ističu kako je ovo prva studija kojom se ispitalo kako smanjenje unosa soli utječe na vrijednosti cirkulirajućih SCFA u humanom serumu. Studije na životinjama otkrile su kako prehrana s visokim udjelom soli mijenja sastav mikrobiote crijeva, ali još uvijek ne postoji dovoljno podataka o utjecaju na ljudski organizam. Stručnjaci planiraju u budućim istraživanjima analizirati uzorke stolice kako bi izravnije procijenili sastav mikrobiote i utvrdili jesu li zapažene razlike u spolu dosljedne.

Izvor: Hypertension