Datum objave: 15. 09. 2006.

Japanski znanstvenici sa sveučilišta na otoku Hokaidu su otkrili neočekivano oružje u ratu protiv pretilosti.

Njihovo istraživanje provedeno na štakorima je pokazalo kako su životinje koje su primile fukoksantin, pigment smeđe morske trave po imenu Undaria pinnatifida , izgubile 10% svoje tjelesne mase, uglavnom u području abdomena.
Utvrđeno je kako fukoksantin stimulira djelovanje proteina nazvanog UCP1 koji dovodi do razlaganja masnoća.

Također, fukoksantin je u jetri utjecao na povećanje proizvodnje kemijskog spoja po imenu DHA koji dovodi do snižavanja razine tzv. lošeg kolesterola.

Znanstvenici vjeruju kako je na temelju ovog pigmenta u roku od 3 do 5 godina moguće razviti lijek koji će biti djelotvoran protiv nakupina suvišnog masnog tkiva.

Iako je Undaria pinnatifida važan sastojak japanske miso juhe istraživači upozoravaju kako bi konzumacija litara te juhe u pokušaju smanjenja tjelesne mase imala vrlo malo učinka jer je fukoksantin čvrsto vezan uz proteine morske trave te se u prirodnom obliku vrlo teško apsorbira.

[url="http://www.plivazdravlje.hr"]www.plivazdravlje.hr[/url]