Ela Lučić

Datum objave: 08. 07. 2021.

Znanstvenici su otkrili kako je specifični genetski rizik promjene omentin gena povezan s niskom razinom adiponektina što rezultira povećanjem rizika od kardiovaskularnih bolesti.

U ovoj studiji sudjelovalo je 1886 Indijaca koji su pregledani te je njihovo zdravstveno stanje procijenjeno na temelju niza kardiovaskularnih parametara, uključujući indeks tjelesne mase, razinu šećera u krvi natašte i kolesterola. Ispostavilo se kako više od 80% ispitanika nije bilo dobrog kardiometaboličkog zdravlja. Međutim, genetska varijacija omentina koju su znanstvenici proučavali prevladava među različitim etničkim skupinama. To zahtijeva daljnje ispitivanje uloge omentina u razvoju kardiovaskularnih bolesti u drugim populacijskim skupinama.

Istraživači su primijetili kako je uloga adiponektina povezana s markerima kardiovaskularnih bolesti koji su neovisni o uobičajenoj i abdominalnoj pretilosti među populacijom azijskih Indijanaca, čak i nakon prilagođavanja čimbenika koji su inače povezani sa srčanim bolestima. Sam omentin gen djeluje na proizvodnju proteina u tijelu za koji se pokazalo kako posjeduje protuupalni i kardioprotektivni učinak, a varijacije gena omentina prethodno su bile povezane s kardiometaboličkim bolestima.

Rezultati ukazuju na to kako se u pojedinaca mogu razviti kardiometaboličke bolesti zbog ovog specifičnog genetskog rizika varijacije omentina, ako imaju nisku razinu biomarkera adiponektina.

Rezultati pojedinih studija pokazali su kako uzimanje ribljeg ulja koje sadrži omega-3 masne kiseline može blagotvorno djelovati na zdravlje srca, dok su drugi rezultati pokazali kako omega-3 masne kiseline mogu povećati rizik od srčanih bolesti. Rezultati ovog istraživanja pokazali su kako oni koji imaju genetski rizik za nisku razinu adiponektina, biomarkera povezanog s omega-3 masnim kiselinama, imaju veći rizik za razvoj kardiometaboličkih bolesti.

Zato stručnjaci pretpostavljaju kako bi oni koji imaju specifični genetski rizik zbog varijacije gena omentina mogli imati koristi od uzimanja omega-3 masnih kiselina. Međutim, potrebno je provesti studije s prehrambenim intervencijama temeljenima na genotipu kako bi se potvrdila ova pretpostavka, prije nego što bi se takve terapijske strategije mogle provesti. Dobro razumijevanje ovog genetskog rizika može pomoći u poboljšanju razine adiponektina promjenom prehrane i u sprečavanju razvoja kardiovaskularnih bolesti, zaključuju znanstvenici.

Izvor: PLOS ONE