Mirja Zupčić

Datum objave: 15. 05. 2019.

Američki znanstvenici iz Dječje bolnice u Teksasu otkrili su novi sofisticirani način kojim je omogućeno lakše dijagnosticiranje sindroma iritabilnog kolona kod djece.

Sindrom iritabilnog kolona je probavni poremećaj kojeg karakterizira nadutost, promjene u ritmu pražnjenja crijeva i bol, a koji zahvaća do 20% svjetske populacije odraslih, ali i djece.

U istraživanju je sudjelovalo 23 djece s dijagnosticiranim sindromom iritabilnog kolona te 22 zdrave djece kao kontrola u dobi od 7 do 12 godina. Ispitanici su tijekom 14 dana vodili dnevnik u kojem su zapisivali subjektivan osjećaj boli i broj stolica, a znanstvenici su prikupili i analizirali uzorke stolice.

Analiza stolice je očekivano pokazala razlike u uzorcima kod djece sa sindromom iritabilnog kolona i zdrave djece. Razlike su bile u bakterijskom sastavu, bakterijskim genima i metabolitima.

Na temelju dobivenih rezultata znanstvenici su uspjeli osmisliti visoko precizan dijagnostički model koji na temelju metagenomskih i metaboličkih markera može razlikovati osobe sa sindromom iritabilnog kolona i onih zdravih s preciznošću od najmanje 80 posto.

Osim u samoj dijagnostici, novi model može pomoći i u osmišljavanju prikladne terapije, pa tako ima djece koja imaju koristi od dijetoterapije koja ciljano utječe na sastav mikrobiote u crijevima, dok ponekad treba primijeniti druge prikladne metode liječenja. Mikrobiom, odnosno svi mikroorganizmi u našim crijevima zajedno sa svojim genetskim materijalom i produktima metabolizma, mogu pokazati i koliku abdominalnu bol osjeća oboljeli.

S obzirom da za sada ne postoje specifični laboratorijski testovi za potvrdu ove dijagnoze, ova bi metoda mogla postati izuzetno klinički značajna, i u svrhu dijagnoze, ali i liječenja bolesti.

Izvor: The Journal of Molecular Diagnostics