Ela Lučić

Datum objave: 20. 05. 2021.

S godinama, naši tjelesni sustavi stare. Koncept rješavanja „imunosenescencije“, ili specifičnog starenja imunosnog sustava, podrazumijeva održavanje zdravlja starijih pojedinaca što je dulje moguće, kao potpora njihovom cjelokupnom zdravlju.

To je područje istraživanja koje omogućuje široku primjenu nutritivnih rješenja, smatraju znanstvenici. U radu objavljenom 2018. godine, koncept je definiran na ovaj način: „Imunosenescencija je pojam koji opisuje različito stanje imunosnog sustava kod starijih osoba, povezano s nepovoljnim kliničkim ishodom, zbog smanjene sposobnosti reagiranja na nove antigene. Na pojavu imunosenescencije utječu čimbenici poput načina života i prehrane, te okolišni i genetski čimbenici.“

Određena tehnološka dostignuća omogućila su brz napredak u ovom području. Glavni primjer je širenje uporabe uređaja za protočnu citometriju. Ovaj analitički pristup omogućuje znanstvenicima brzo prepoznati koje su stanice prisutne u određenom slučaju i u kojim relativnim količinama. Tehnologija je također omogućila stručnjacima bolje razumjeti zadaću određenih imunosnih stanica. Drugi je napredak bio prikupljanje velike količine podataka i razumijevanje baza podataka pomoću bioinformatike.

Navedena dostignuća omogućila su znanstvenicima istraživati načine na koje se pojedine stanice mijenjaju tijekom vremena. Također, započeli su s proučavanjem epigenetskih promjena u stanicama, ali i kako metilacija DNK ili nakupljanje dodatnih struktura u DNK lancu može s vremenom promijeniti funkciju ove važne molekule.

Uzimajući u obzir sve navedeno, mogu se početi razvijati metode za kvantitativnu procjenu biološke starosti imunosnog sustava, što se zatim može povezati s kronološkom dobi.

Prema mišljenju stručnjaka, uskoro će biti moguće dokazati kako će na neke diskretne načine biti moguće usporiti ili obnoviti funkciju imunosnog sustava. Također, bit će moguće točno vidjeti kako određene intervencije utječu na taj proces.

Izvor: NutraIngredients