Vitaminoteka

Datum objave: 30. 05. 2012.

Prehrambeni aditiv maltodekstrin, koji se često koristi kao sastojak umjetnih sladila, mogao bi niti odgovoran za pogoršanje Crohnove bolesti.

Naime, istraživanje provedeno u laboratorijskim uvjetima pokazuje da maltodekstrin potiče rast bakterije E.coli u tankom crijevu. Osim u umjetnim sladilima, maltodekstrina ima i u pahuljicama, konzerviranom voću, desertima, instant pudingu, umacima. Koristi se i u farmaceutskoj industriji kao dio smjese za oblaganje tableta.

Crohnova bolest je upalna bolest probavnog sustava, koja uzrokuje oticanje, bol i stvaranje ulkusa (čireva) u probavnom sustavu. Može zahvatiti bilo koji dio probavnog sustava, no najčešće zahvaća tanko crijevo. Ne zna se točan uzrok bolesti, no smatra se da je bolest multifaktorijalna – kombinacija mikroba, genetike i ostalih okolišnih čimbenika.

E.coli je bakterija koja se često nalazi u probavnom sustavu ljudi, i to u debelom crijevu. Prijašnja su istraživanja otkrila čestu prisutnost ove bakterije kod oboljelih od Crohnove bolesti, ali u tankom crijevu. Smatra se da E.coli može pridonijeti upali crijeva kod ovih bolesnika.

Potrebna su daljnja istraživanja, provedena na ljudima, o utjecaju maltodekstrina na stanje bolesnika s Crohnovom bolesti, kako bi se mogle dati jasne preporuke tim bolesnicima trebaju li izbjegavati ovaj prehrambeni aditiv.

Izvor: HealthDay News