Datum objave: 02. 02. 2015.

Leptin i inzulin su dva hormona koja mozgu mogu isporučiti detaljan „ izvještaj“ o rezervama energije u organizmu. Leptin izlučuju stanice masnog tkiva te je njegova visoka razina pokazatelj popunjenih zaliha masti, a inzulin se izlučuje nakon obroka, kada se poveća razina šećera u krvi, stoga služi kao pokazatelj budućih zaliha energije.

U novom istraživanju objavljenom u časopisu Cell, primijećeno je da ova dva hormona zajedno utječu na neurone u hipotalamusu u mozgu – potiču ih na slanje signala živčanim sustavom koji posljedično stimuliraju prelazak bijelog masnog tkiva u smeđe masno tkivo. Ovo „posmeđivanje“ masnog tkiva dovodi do „izgaranja“ viška masti jer slabo aktivne bijele masne stanice prelaze u metabolički mnogo aktivnije smeđe.

Zapaženo je i da ovaj proces u neuronima reguliraju enzimi zvani fosfataze koji mogu zaustaviti djelovanje leptina i inzulina. Kada se razina ovih inhibirajućih enzima snizi, posmeđivanje masnog tkiva se povećava. Tako organizam upravlja zalihama masti, a ovaj regulacijski proces kod pretilih najčešće podbacuje.

Autori su zaključili kako bi utjecaj na ovaj mehanizam mogao predstavljati buduću pomoćnu strategiju za gubitak kilograma. No, napomenuli su kako pred znanstvenicima stoji još mnogo istraživanja prije nego se to ostvari.