Novo istraživanje čiji su rezultati objavljeni u časopisu Cerebral Cortex, pokazalo je da reklame koje promoviraju brzu hranu, kod tinejdžera s viškom kilograma uzrokuju neuobičajenu aktivnost određenih dijelova mozga.
Istraživanje je bilo provedeno na adolescentima dobi 12-16 godina kojima je funkcionalnom magnetskom rezonancijom praćena aktivnost mozga tijekom gledanja 24 reklame za brzu hranu i neke druge, neprehrambene proizvode.
Tijekom gledanja reklama za brzu hranu, za razliku od ostalih reklama, kod svih ispitanika je primijećena povećana aktivnost dijelova mozga povezanih s pažnjom i koncentracijom te obradom „nagrada“. Međutim, ispitanici s povećanom tjelesnom masom pokazali su i veću aktivnost u regijama mozga povezanim s percepcijom okusa te kontrolom pokreta usne šupljine.
Autori su zaključili kako ova zapažanja ukazuju da su adolescenti s prekomjernom tjelesnom masom tijekom gledanja reklama za brzu hranu vrlo vjerojatno mentalno simulirali konzumaciju hrane. Naveli su i da smatraju da se na ovaj način formiraju i potiču nezdrave prehrambene navike kojih se teže riješiti i koje u kasnijem životu otežavaju smanjenje tjelesne mase.
Na kraju su napomenuli kako bi umjesto razmišljanja o uživanju „nezdrave“ hrane, pojedinci koji žele smršavjeti trebali zamišljati kako s užitkom jedu uravnoteženu, poželjnu hranu.