Ela Lučić

Datum objave: 13. 07. 2020.

Uzimanje mješavine proteaznih enzima zajedno s proteinima sirutke može povećati razinu leucina nakon vježbanja brže nego sam protein sirutke, pokazali su rezultati nove studije.

Bez proteaznih enzima, tijelo ne može optimalno iskoristiti proteine sirutke ili druge proteine u prahu, tvrde autori studije.

Dvostruko slijepo istraživanje uključivalo je 10 muškaraca koji treniraju s otporom. Svi ispitanici izvršili su četiri seta od 8 do 10 ponavljanja vježbi nožnog potiska i ekstenzije nogu. Zatim su ispitanici iz prve skupine konzumirali 250 mg enzimske mješavine zajedno s 26 grama proteina sirutke, ispitanici iz druge skupine 26 grama proteina sirutke, a ispitanici iz treće skupine nisu konzumirali dodatak prehrani. Uzorci krvi i biopsije mišića prikupljeni su u određenim vremenskim intervalima nakon vježbanja.

Rezultati su pokazali kako nije bilo značajnih razlika u ukupnim količinama leucina, aminokiselina razgranatog lanca i esencijalnih aminokiselina u krvnoj plazmi između skupine koja je uzimala mješavinu enzima i proteine sirutke i skupine koja je uzimala isključivo proteine sirutke. Međutim, uočeno je brže nakupljanje proteina u skupini koja je uzimala mješavinu enzima i proteine sirutke u odnosu na skupinu koja je uzimala samo proteine sirutke.

Naime, 30 minuta nakon vježbanja u skupini koja je uz proteine sirutke uzimala mješavinu enzima zabilježeno je značajno povećanje vrijednosti leucina za 33%, svih aminokiselina razgranatog lanca za 32% i esencijalnih aminokiselina za 29%, u usporedbi sa skupinom koja je uzimala samo proteine sirutke. Štoviše, vrijednosti su bile povećane i 180 minuta nakon konzumacije.

Iako nisu uočene razlike u površini ispod krivulje između skupina koje su uzimale proteine sirutke, brže nakupljanje leucina, aminokiselina razgranatog lanca i esencijalnih aminokiselina može ukazivati ​​na poboljšanu probavu i apsorpciju tijekom početnog razdoblja nakon konzumacije, navode znanstvenici.

Mješavina proteaznih enzima mogla bi se praktično primijeniti u svrhu poboljšanja probavljivosti proteina prije ili tijekom vježbanja, stoga bi sportaši mogli imati koristi od potencijalnih budućih studija vezanih uz optimalno vrijeme konzumacije ispitivanog dodatka prehrani.

Izvor: Sports