Milijun dolara za istraživanje narodne medicine

Datum objave: 17. 06. 2005.

Američki istraživači dobili su milijun dolara za istraživanje djelovanja propolisa i kurkume, namirnica koje narodna medicina u terapijske svrhe primjenjuje već stotinama godina. Propolis i kurkuma su bogati polifenolnim komponentama koje polučuju snažno antikarcinogeno djelovanje.., a dosada su pokazali obećavajuće djelovanje u redukciji rizika od razvoja raka dojke, prostate i kolorektalnog raka.
Istraživačima je kod ovih komponenata posebno interesantno svojstvo uništavanja samo tumorskih stanica, no ne i onih «normalnih».

Propolis je ljepljiva, na smolu nalik, supstanca koju pčele sakupljaju sa listova i cvjetova biljaka i stabala. Ekstrakt propolisa od davnina se koristi se kao antibakterijsko i protuupalno sredstvo. Osnovna aktivna komponenta propolisa je fenetilni ester kofeinske kiseline (CAPE), a nedavna istraživanja provedena na miševima pokazala su da CAPE može pružiti zaštitu od štetnog radioaktivnog zračenja te ublažiti neke neželjene posljedice kemoterapeutika.

Kurkuma, začin koji se nlazi u curry-u, sadrži aktivnu komponentu kurkumin. Prethodne studije pronašle su vezu između prehrane bogate curry-em i značajno smanjene incidencije raka kolona.