Datum objave: 16. 01. 2012.

Američki znanstvenici s University of Illinois vjeruju kako nova terapija utemeljena na djelovanju matičnih stanica može omogućiti ponovnu proizvodnju inzulina kod osoba s dijabetesom tipa 1.

Nalazi objavljeni u stručnom časopisu BMC Medicine sugeriraju kako matične stanice mogu promijeniti funkciju "odmetnutih" stanica imunološkog sustava koje onemogućuju proizvodnju inzulina kod pacijenata s dijabetesom tipa 1, te tako dovesti do ponovne uspostave proizvodnje ovog hormona u gušterači oboljelih.

Nova terapija se sastoji od kombinacije pacijentovih stanica imunološkog sustava i doniranih matičnih stanica iz pupkovine.

Dosadašnji eksperimenti sugeriraju kako je ovaj pristup učinkovit i kod pacijenata s dugotrajnim dijabetesom tipa 1 za koje se vjerovalo da više nemaju nikakvu mogućnost proizvodnje inzuline.

Istraživači dodaju kako bi slične terapije mogle pomoći i oboljelima od drugih autoimunih bolesti, primjerice lupusa ili reumatoidnog artritisa.

Zasad je u testiranja uključeno 15 pacijenata s dijabetesom tipa 1 u dobi od 15 do 41 godine.

Nakon 12 tjedana terapije je potreba za uzimanjem inzulina putem injekcija smanjena za prosječno 39%.

[url="http://www.plivazdravlje.hr"]PLIVAzdravlje.hr[/url]