Datum objave: 04. 04. 2011.

Znanstvenici su uočili vezu između unosa voća i produljenja života – za početak, kod mušica.

Voćne mušice, koje unatoč veličini, dijele mnogo sličnih gena sa čovjekom, hranjene su ili njihovom uobičajenom prehranom ili im je davan voćni ekstrakt.

One mušice koje su hranjene uobičajenom prehranom živjele su u prosjeku 50 dana, 5 dana manje od mušica hranjenih voćnim ekstraktom, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry.I ne samo da su živjele 10% vremena duže, već su i lakše hodale, penjale se i kretale dok su starile.

U drugoj studiji u kojoj su ispitivane prehrambene navike tisuća žena uočeno je da žene koje redovito konzumiraju jabuke imaju za 20% manji rizik za srčani i moždani udar.

Nedavno je dešifriran i genetski kod jabuke. A nove informacije znanstvenici već koriste kako bi proizveli jabuke s obiljem antioksidansa koji dokazano čuvaju oči i zglobove te smanjuju rizik od bolesti srca, karcinoma, Alzheimer-ove bolesti te dijabetesa.
Dekodiranje DNA molekule jabuke od strane tima od preko 100 istraživača iz 5 zemalja, dalo je i novi uvid na porijeklo jabuke.

Prema istraživačima, otprilike prije 65 milijuna godina, kada su nestali dinosauri sa Zemlje, biljka od koje možda potječe jabuka, pretrpjela je značajne i brze genetičke promjene u kojima su mnogi od njenih gena duplicirani. Ovi geni viška omogućili su jabuci da se prilagodi teškim uvjetima i dalje evoluira različitim putevima od onih kojima su nastajali kruške, jagode i slično voće.

Ključne riječi: voće,