Datum objave: 11. 06. 2014.

Dvadeset godina nakon što je otkriveno da leptin sudjeluje u regulaciji metabolizma, apetita i tjelesne mase, istraživači sa Yale School of Medicine otkrili su da ovaj hormon također utječe i na moždane stanice koje kontroliraju apetit.

Nove spoznaje objavljene su u časopisu Nature Neuroscience, a vjeruje se da bi mogle pomoći u razvoju metoda liječenja bolesti poput pretilosti i dijabetesa.

Leptin je hormon koji utječe na blokiranje osjećaja gladi u hipotalamusu. On mozgu signalizira potrebu za moduliranjem unosa hrane te u njegovom nedostatku ili u nedostatku njegovih receptora dolazi do prejedanja.

Istraživački tim je, za potrebe studije, selektivno onesposobio receptore leptina kod živčanih stanica miša. Istraživači su svakih pet dana bilježili unos vode i hrane te tjelesnu aktivnost. Utvrđeno je da su životinje slabije odgovarale na djelovanje leptina koje se odnosi na smanjen unos hrane, ali se pojačao odgovor na hormon gladi – grelin. Dobiveni rezultati su autore naveli na zaključak da leptin utječe i na kontrolu apetita.

Ključne riječi: debljina,