Ela Lučić

Datum objave: 22. 01. 2021.

Rezultati istraživanja na miševima pokazali su kako konzumacija neživog bakterijskog soja može utjecati na gene povezane s nakupljanjem masnog tkiva te omogućiti upravljanje tjelesnom masom.

Rezultati prethodno provedenih studija pokazali su kako na tjelesnu masu i povećanje udjela masnog tkiva utječu zajednice mikroorganizama u crijevima utječući na fiziološke i metaboličke karakterisitike domaćina, što dovodi do metaboličkih promjena u glodavaca koje su povezane s pretilošću kod ljudi. To je navelo mnoge istraživačke skupine na ispitivanje uloge probiotika u kontroli tjelesne mase. U ovoj studiji znanstvenici nisu ispitivali utjecaj probiotika, već neživog bakterijskog soja Lactobacillus johnsonii JNU3402.

Znanstvenici su miševe stare 7 tjedana podijelili u tri skupine: prvu skupinu su podvrgnuli normalnoj prehrani, a druge dvije skupine podvrgnuli su „zapadnjačkoj“ prehrani s visokim udjelom masti, s time da je treća skupina također dobivala neživi bakterijski soj L. johnsonii JNU3402 tijekom 14 tjedana.

Rezultati su pokazali kako je kod miševa koji su dobivali neživi bakterijski soj L. johnsonii JNU3402 zabilježen 10% manji porast tjelesne mase, u usporedbi sa skupinom podvrgnutom „zapadnjačkoj“ prehrani koja nije dobivala bakterijski soj.

To je bilo popraćeno smanjenjem mase jetre za 14% i smanjenjem mase smeđeg masnog tkiva za 30%. Međutim, nije bilo značajne razlike u unosu hrane između ove dvije skupine, napominju autori studije. Uz to, dodatak bakterijskog soja rezultirao je smanjenjem razine triglicerida u bijelom masnom tkivu za 36% i u jetri za 70%, u usporedbi s miševima koji su bili podvrgnuti isključivo prehrani s visokim udjelom masti. Budući da je pretilost uzrokovana prehranom usko povezana s inzulinskom rezistencijom, utvrđen je mogući učinak ovog neživog bakterijskog soja na inzulinsku rezistenciju. Analizirajući profile ekspresije gena, kod miševa koji su dobivali bakterijski soj znanstvenici su otkrili blagotvorne promjene u genima zaslužnim za sintezu proteina koji sudjeluju u metabolizmu lipida i stvaranju smeđih masnih stanica, što dovodi do smanjenja pretilosti u miševa podvrgnutih prehrani s visokim udjelom masti.

Zaključno, dobiveni rezultati ukazuju na to kako bi se neživi bakterijski soj Lactobacillus johnsonii JNU3402 mogao sigurno koristiti za razvoj mliječnih proizvoda u svrhu ublažavanja pretilosti i hiperlipidemije uzrokovane prehranom.

Izvor: Foods