Antonia Vlašić

Datum objave: 29. 09. 2021.

Prema rezultatima nove studije provedene u Južnoj Koreji, uzimanje mješavine probiotika može utjecati na smanjenje simptoma nesanice.

Provedena je randomizirana studija kontrolirana placebom u kojoj je sudjelovalo 156 zdravih odraslih osoba u dobi od 19 do 65 godina sa subkliničkim simptomima depresije, anksioznosti i nesanice. Svaki od ispitanika je tijekom osam tjedana nasumično dobivao dvije kapsule koje su sadržavale ili mješavinu probiotičkih bakterija ili placebo. Mješavina probiotičkih bakterija sadržavala je sojeve Lactobacillus reuteri i Bifidobacterium adolescentis. Kako bi se mjerile promjene, ispitanici su tijekom 4. i 8. tjedna morali ispunjavati upitnike Insomnia Severity Index i Pittsburgh Sleep Quality Index vezane za simptome depresije, anksioznosti i stresa. Također, analizirali su se i biomarkeri iz krvi te crijevna mikrobiota iz uzorka stolice.

Rezultati su otkrili kako je skupina koja je uzimala mješavinu probiotika imala manji broj bodova na provedenim upitnicima, što ukazuje na poboljšanu kvalitetu sna i smanjene simptome nesanice.

Također, istraživači su primijetili kako je došlo do smanjenja simptoma depresije kod obje skupine, naglašavajući kako je smanjenje simptoma bilo izraženije kod skupine koja je uzimala mješavinu probiotika. Što se tiče simptoma anksioznosti, značajan pad je promijećen kod probiotičke skupine već u 4. tjednu ispitivanja.

Nadalje, analiza sastava crijevne mikrobiote probiotičke skupine pokazala je porast bakterija iz roda Bifidobacterium te smanjene omjere bakterija iz rodova Enterobacteriaceae u Bifidobacteriaceae i Enterobacteriaceae u Lactobacillaceae, što se može povezati s boljim mentalnim zdravljem.

S obzirom da se nisu pratile prehrambene navike ispitanika, istraživači zaključuju kako je upravo uzimanje mješavine probiotičkih bakterija utjecalo na promjenu sastava crijevne mikrobiote.