Lora Štrbac

Datum objave: 25. 12. 2023.

Zimski dani često donose izazove u obliku prehlade, s neizbježnim simptomima poput curenja nosa, kašlja, grlobolje i općeg osjećaja malaksalosti. Ovi simptomi mogu značajno ometati svakodnevne aktivnosti i smanjiti kvalitetu života. Stoga, sve više je istraživanja usmjereno na pronalaženje načina kako ojačati imunosni sustav i istovremeno ublažiti simptome prehlade.

Posebna vrsta imunosnih stanica poznata kao plazmocitoidne dendritičke stanice (PDC) privukla je sve veću pažnju u istraživanjima vezanim uz zdravlje imunosnog sustava. Ove stanice imaju važnu ulogu u obrani organizma od virusnih infekcija, a nova ispitivanja usmjerena su na mogućnost da bakterije mliječne kiseline aktiviraju ove stanice, pružajući potencijal za jačanje imunosnog sustava čak i u odsutnosti virusnih infekcija.

U novoj studiji, znanstvenici su istraživali potencijal dugotrajnog konzumiranja bakterije mliječne kiseline, Lactobacillus paragasseri, u svrhu poboljšanja imunosnog sustava i ublažavanja simptoma prehlade putem aktivacije plazmocitoidnih dendritičkih stanica (PDC).

Lactobacillus paragasseri (LG2055) je vrsta bakterije mliječne kiseline koja se često koristi u proizvodnji mliječnih proizvoda i pokazala se korisnom zbog svojih povoljnih učinaka, uključujući smanjenje oksidativnog stresa i poboljšanje sastava crijevne mikrobiote. Također je pokazao potencijal u suzbijanju virusnih infekcija.

Kako bi se procijenilo može li LG2055 aktivirati plazmocitoidne dendritičke stanice (pDC) i suzbiti simptome prehlade kod zdravih odraslih osoba, provedeno je randomizirano, placebom kontrolirano istraživanje. Istraživanje je trajalo od listopada 2022. do svibnja 2023. godine i uključilo je 200 zdravih odraslih sudionika iz Japana. Sudionici su bili osobe koje su često patile od simptoma prehlade i podijeljeni su u dvije skupine: jedna skupina je konzumirala kapsule sa sojem LG2055, dok je druga skupina dobila placebo tijekom 12 tjedana. Tijekom istraživanja redovito su ispunjavali upitnike o svom zdravlju, a uzorci sline i krvi prikupljani su na početku istraživanja i nakon 6 i 12 tjedana. Dodatno, uzorci stolice prikupljeni na početku i nakon 12 tjedana istraživanja.

Rezultati su pokazali da redoviti unos Lactobacillus paragasseri (LG2055) značajno smanjuje svakodnevne simptome prehlade kod zdravih odraslih osoba, uključujući začepljen nos, kihanje, grlobolju, promuklost i opći osjećaj hladnoće u usporedbi s placebom.

Osim toga, primijećeno je da su simptomi prehlade kraće trajali, posebno kod osoba s oslabljenim imunosnim sustavom, u odnosu na placebo skupinu.

Stoga su istraživači zaključili da redoviti unos Lactobacillus paragasseri (LG2055) može značajno doprinijeti smanjenju simptoma prehlade i poboljšanju imunosnog sustava, osobito kod osoba s oslabljenim imunitetom.

Ključne riječi: imunitet, prehlada, probiotici,