Datum objave: 18. 11. 2011.

Istraživači s Harvarda su otkrili da termički obrađeno meso osigurava više energije od sirovog mesa. To sugerira da su ljudi biološki prilagođeni da iskorištavaju benefite kuhanja te da je kuhanje imalo ključnu ulogu pokretača evolucije od čovjekolikih majmuna do modernog čovjeka.

Istraživanje o energetskom učinku hrane provedeno je na miševima, a rezultati su nedvojbeno ukazali na činjenicu da je kuhano meso omogućilo miševima više energije od sirovog mesa, što ujedno nosi zanimljive implikacije za naše razumijevanje evolucije ljudi.
Podaci o našim precima ukazuju da su prije 2,5 milijuna godina konzumirali meso, koje je bilo sirovo i najvjerojatnije obrađeno primitivnim kamenim alatima. No prije 1.9 milijuna godina desila se nevjerojatna promjena. Tjelesna građa i snaga tadašnjeg čovjeka počela se povećavati, a došlo je i do rasta veličine i kompleksnosti mozga.

Znanstvenici smatraju da je upravo upotreba vatre, a time i termičke obrade hrane omogućila porast tjelesne energije tadašnjih ljudi, što je osiguralo i daljnje evolucijske promjene.

Ovim istraživanjem se po prvi puta dobio jasan odgovor na pitanje zašto je kuhanje toliko važno iz kulturološkog, kao i iz biološkog smisla – daje nam energiju,a život nije ništa drugo nego energija.

Izvor: Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS)