Ela Lučić

Datum objave: 29. 05. 2020.

Konzumacija ribe smatra se korisnom za zdravlje i kognitivni razvoj u djece i adolescenata jer sadrži dokozaheksaensku (DHA) i eikozapentaensku kiselinu (EPA), višestruko nezasićene masne kiseline koje su esencijalne za zdravlje i razvoj mozga. 

Kako utječu na razvoj mozga i u kojoj količini su potrebne tema je mnogih rasprava dugi niz godina. Iz tog razloga, točna količina i vrsta ribe koja zadovoljava minimalne fiziološke potrebe još nije poznata, posebno za djecu različitih dobnih skupina. U ovom istraživanju analizirani su podaci velike kohortne studije kako bi se procijenila povezanost između konzumacije ribe i uspjeha u školi kod djece i adolescenata.

Njemački znanstvenici prikupili su osnovne podatke putem upitnika u razdoblju između 2003. i 2006. godine u svrhu dobivanja reprezentativnih podataka o zdravlju djece i adolescenata od rođenja do 17. godine života. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 17 641 djece i adolescenata. Za procjenu prehrane korišten je upitnik sa širokim spektrom pitanja o učestalosti konzumacije pojedinih namirnica.  

U svrhu procjene kognitivne izvedbe prikupljene su zaključne ocjene ispitanika iz njemačkog jezika i matematike. Postignute ocjene bile su povezane s unosom ribe uzimajući u obzir čimbenike poput dobi, spola, prebivališta, tjelesne visine i mase te dijagnosticiranog poremećaja hiperaktivnosti.

Rezultati su pokazali značajnu povezanost zaključne ocjene iz matematike s konzumacijom u prosjeku 8 grama ribe dnevno. Navedeni unos ribe povećao je mogućnost postizanja jedne ocjene više iz matematike za 16% u odnosu na djecu koja nisu konzumirala ribu, a iz njemačkog jezika za 19%.

Konzumacija ribe veća od 8,04 grama nije bila povezana s većom vjerojatnošću postizanja viših ocjena iz matematike, ali je pokazala povezanost s većom vjerojatnošću postizanja viših ocjena iz njemačkog jezika.

Znanstvenici tvrde kako su dobiveni rezultati vrlo uvjerljivi. Pokazuju kako je potrebno zadovoljiti minimalan potreban unos DHA i EPA, što će imati pozitivan učinak i spriječiti njihov nedostatak. Kada su esencijalne masne kiseline u organizmu prisutne u dovoljnoj mjeri, dodatan unos neće dovesti do daljnjeg poboljšanja kognitivnih sposobnosti

Činjenica kako je kod napretka u oba predmeta uočen jednak prosječan unos ribe ukazuje kako bi količina od 8,04 grama dnevno mogla biti približna minimalnim potrebama školske djece za nutrijentima iz ribe.

Izvor: Evolution, Medicine, and Public Health

Pošalji prijatelju na email

Komentari