Koliko vrijedi dobra informacija o proizvodu?

Datum objave: 01. 01. 2005.

Sudeći prema nedavno objavljenoj studiji, ponekad potrošač plaća informaciju o proizvodu, a ne sam proizvod..

Potrošači će možda biti spremni platiti veću cijenu za GM hranu, ako im se sugerira da ta hrana može blagotvorno djelovati na zdravlje te im se objasni da će konzumirajući ju, učiniti dobro svome organizmu.

Jason Lusk, profesor na Purdue University, i autor studije, uz pomoć ankete upućene ispitanicima e-mail-om, istraživao je koliko su potrošači spremni platiti za GM hranu, točnije zlatnu rižu. Autor je otkrio da su bez obzira na demografske čimbenike, uključujući godine, spol, stupanj obrazovanja i prihode, potrošači spremni platiti više za GM zlatnu rižu nego bijelu rižu koja nije genetski modificirana ukoliko im se objasni kakvu direktnu korist imaju od konzumacije GM riže.

Zlatna riža, koja još nije komercijalno dostupna, genetički je modificirana tako da sadrži veće količine beta-karotena, komponente koja se u organizmu prevodi u vitamin A, a blagotvorno djelovanje koje bi moglo biti rezultat konzumiranja zlatne riže autor je objasnio sudionicima studije.

Autor naglašava da je u prethodnim ispitivanjima dobio posve oprečne rezultate, odnosno, ispitanici su se izjašnjavali da bi radije platili proizvod više samo da su sigurni da nije genetski modificiran.
Autor pretpostavlja da je uzrok ovakim razlikama u sličnim studijama rezultat neinformiranosti potrošača. GM hrana, koja je zapravo nov proizvod na tržištu, bolje je predstavljena proizvođačima nego potrošačima hrane.

Izvor: American Journal of Agricultural Economics Volume 85 Issue 4 Page 840 - November 2003

Pošalji prijatelju na email

Komentari