Datum objave: 28. 02. 2009.

Istraživanje provedeno u SAD sugerira kako kofein pomaže pri uništavanju ljudskih stanica oštećenih ultraljubičastim zrakama.

Ovakve stanice su jedan og glavnih "okidača" za rak kože, objašnjavaju znanstvenici s University of Washington u stručnom časopisu Journal of Investigative Dermatology.

Istraživači vjeruju da će njihovi nalazi omogućiti razvoj kofeinskih krema namijenjenih prevenciji raka kože te tretiranju oštećenja kože prouzročenih sunčevim zrakama.

Rak kože je jedan od najčešćih oblika karcinoma te se samo u SAD svake godine bilježi više od milijun novih slučajeva.

Novi nalazi, prikupljeni od 90000 ispitanica, pokazuju kako svaka svakodnevno popijena šalica kave s kofeinom dovodi do rizika smanjenja obolijevanja od raka kože za oko 5%.

Utvrđeno je kako kofein utječe na ATR, protein zadužen za započinjanje procesa "popravka" oštećenja DNK do kojih dolazi zbog sunčevog zračenja, te da olakšava samouništenje stanica kod kojih su najveći izgledi da će se nastaviti nekontrolirano dijeliti i dovesti do raka.

[url="http://www.plivazdravlje.hr"]PLIVAzdravlje[/url]