Josip Rešetar

Datum objave: 11. 09. 2017.

Protuupalni učinak omega-3 masnih kiselina može se pripisati njihovim metabolitima endokanabinoidima, zaključak je novijeg znanstvenog istraživanja.

Endokanabinoidi pripadaju skupini kanabinoida koje naš organizam može samostalno sintetizirati. Karakteriziraju ih protuupalna i analgetska svojstva slična kanabinoidima pronađenim u marihuani. Međutim, za razliku od kanabinoida iz marihuane, kod endokanabinoida nisu prisutni psihotropni učinci kao što su primjerice halucinacije.

U istraživanju je pokazano da se dugolančane esencijalne masne kiseline, kao što su dokozaheksaenska (DHA) i eikozapentaenska (EPA) masna kiselina, djelovanjem tjelesnih enzima mogu metabolizirati do endokanabinoida. Dodatno, novonastali endokanabinoidi se enzimski mogu prevesti do endokanabinoidnih epoksida (EE), koji su potentnije protuupalne molekule.

Znanstvenici vjeruju da otkriveni EE predstavljaju značajni korak u istraživanju protuupalnih sredstava i sredstava za smanjenje boli. Zbog uočenih učinaka, vjeruje se da isti u budućim istraživanjima mogu pokazati preventivan učinak kod srčanih bolesti, neadekvatnog krvnog tlaka i rizika od srčanog udara.

Izvor: Proceedings of the National Academy of Sciences