Datum objave: 26. 11. 2013.

U restoranima brze hrane diljem Sjedinjenih Američkih Država, temeljeno zakonom, uvedeno je obavezno jasno i jednostavno označavanje kalorijske vrijednosti namirnica s ciljem poboljšavanja prehrambenih navika amerikanaca te smanjenja stope pretilih osoba.

Kako bi ustanovili ukoliko novouvedene mjere imaju utjecaj na konzumente, provedena je studija na 2000 ispitanika prije i poslije provedbe zakona o označavanju namirnica u veljači 2010. godine. Analizom računa iz restorana brze hrane i odgovora na niz pitanja o učestalosti odlaska u restorane brze hrane, obraćanju pozornosti na označavanje hrane te utjecaju na konačan odabir jela, znanstvenici su došli korak bliže zaključku o realnom utjecaju novog zakona na prehrambene navike konzumenata.

Rezultati studije su pokazali da ispitanici koji konzumiraju hranu u McDonaldsu manje obraćaju pozornost na označavanje hrane u odnosu na osobe koji su gosti Burger King restorana (39 % naspram 49%). Osobe nižeg obrazovnog stupnja su rijeđe obraćali pozornost na označavanje hrane od osoba višeg obrazovnog stupnja. Također, nije uočena niža stopa posjećenosti restoranima brze hrane nakon veljače 2010.godine.

Temeljeno rezultatima studije, označavanje hrane je samo jedan u nizu koraka potrebnih za promjenu prehrambenih navika konzumenata, no, kao izdvojena strategija dosada nije pokazala učinkovitost.

Izvor: The Obesity Society

Pošalji prijatelju na email

Komentari