Mnoga istraživanja pokazala su da reklame za hranu mogu utjecati na prehrambene navike, a s obzirom da su brojne reklame osmišljene upravo za mlađe gledateljstvo, u novom istraživanju američki stručnjaci su ispitali aktivnost mozga djece i mladih tijekom gledanja reklama za hranu.
Istraživanje je bilo provedeno na 23 ispitanika dobi 8-14 godina koji su najprije trebali 60 prehrambenih proizvoda ocijeniti s obzirom a pretpostavljeni okus i percepciju uravnoteženosti, a zatim su im bile prikazane reklame za hranu ili reklame za ostale, neprehrambene proizvode. Tijekom gledanja reklama, praćena im je aktivnost mozga snimanjem funkcionalom magnetskom rezonancijom, a odmah nakon prikazivanja reklama trebali su za 60 navedenih prehrambenih proizvoda navesti bi li ih odabrali za jelo ili ne.
Rezultati su pokazali da je odabir hrane kod djece uglavnom bio vezan uz ukusnost, a ne toliko uz uravnoteženost. Međutim, okus hrane još je više utjecao na odabir nakon gledanja reklama za hranu. U usporedbi s reklamama za neprehrambene proizvode, reklame za hranu su kod djece pobudile aktivnost centra nagrade u mozgu te su utjecale na brže donošenje odluka o poželjnosti prezentiranih prehrambenih proizvoda.
Smatra se, dakle, da reklame za hranu mogu potaknuti djecu na brze, impulzivne odluke kada je u pitanju ukusna, ali najčešće neuravnotežena hrana.
Izvor: The Journal of Pediatrics