Ela Lučić

Datum objave: 03. 08. 2021.

U novom presječnom istraživanju uočena je razlika u sastavu crijevne mikrobiote ispitanika s prekomjernom tjelesnom masom i pretilošću te ispitanika normalne tjelesne mase. Također, utvrđena je povezanost sastava crijevne mikrobiote s kliničkim parametrima i načinom prehrane.

U prethodno provedenim studijama, znanstvenici su otkrili kako je povećani omjer bakterija iz koljena Bacteroidetes i onih iz koljena Firmicutes u crijevima povezan s razvojem pretilosti. Uz to, način prehrane ključni je modulator sastava crijevne mikrobiote. Primjerice, utvrđeno je kako visok unos masti i zasićenih masnih kiselina smanjuje bogatstvo i raznolikost sastava crijevne mikrobiote, dok je visok unos proteina povezan s povećanim brojem bakterija iz koljena Bacteroidetes, što je povezano sa smanjenjem tjelesne mase.

U ovo presječno istraživanje bilo je uključeno 96 ispitanika s prekomjernom tjelesnom masom ili pretilošću i 32 ispitanika normalne tjelesne mase. Prikupljeni su uzorci krvi za određivanje razine ukupnog kolesterola, HDL kolesterola, triglicerida i glukoze. Ispitanicima je također izmjerena razina krvnog tlaka te su prikupljeni uzorci stolice. Zabilježen je trodnevni unos hrane, a prosječni dnevni unos energije i nutrijenata izračunat je pomoću španjolske baze podataka o sastavu hrane.

Znanstvenici su primijetili pozitivnu povezanost između tjelesne mase, opsega struka i indeksa tjelesne mase te broja bakterija vrste Dorea formicigenerans, Dorea longicatena i Collinsella aerofaciens.

Ističu kako bi se navedene bakterijske vrste mogle smatrati mikrobiotskim biomarkerima pretilosti. Uočena je negativna povezanost između udjela tjelesne masti, razine LDL kolesterola i ukupnog kolesterola te broja bakterija iz obitelji Lachnospiraceae, što ukazuje na to da smanjenje broja ove vrste bakterija povećava rizik za razvoj kardiovaskularnih bolesti.

Iako rezultate treba uzeti s oprezom jer je studija promatračkog tipa, oni otkrivaju odnos između prehrane i sastava crijevne mikrobiote, što otvara nove mogućnosti za upravljanje pretilošću.